Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, December 11, 2009

Carta Gedik( Part 5)

Carta Gedik Budak Sekolah 2009 kembali lagi. Setelah lama menyepi diri, pada hari ini, BS akan mengumumkan kategori Guru Sporting 2009.

Menyebut perkataan SPORTING,
apakah perkataan yang terlintas di minda anda?
Well, I don't care about that. Keep that in your mind coz our panel had made their decision. Lets we see what they think on to the ketegory today. Adakah sama dengan apa yang anda fikirkan?

Syarat seperti biasa, calon-calon terdiri daripada cikgu-cikgu, ustaz dan ustazah yang sedang atau telah mengajar di sekolah BS yang tercinta. Guru-guru tersebut tidak semestinya mengajar di kelas BS, 3 Abu Bakar.
Selepas berbincang dan lebih penting menilai guru kita pada tahun ini daripada sisi sportingnya, panel kami telah mengeluarkan keputusan berikut:

Kategori Guru Sporting 2009

For the first place, our panel thinks that:


1- Pn. Rubiah Said



2- En. Jaffar Ibrahim



3- En. Sany Kasmori



4- Pn. Fazia Mohamed( sudah berpindah)



5- Pn. Norisah Md. Nor



6- Pn.
Wan Rohana Wan Omar



7- Pn. Goh Poh Ai



8- Pn. Norazah Hashim



9- Pn. Teresa Chan




Last but not least, 10- Pn. Rokiah Wagimin


Sepanjang BS bersekolah dan punya beberapa orang guru besar dan pengetua, I've never seen someone atau seorang kepala sekolah...mengikut bahasa Indonesia...
yang begitu mesra dan mudah ketemu dalam kawasan sekolah. Beliau banyak menghabiskan masa rounding sekolah dalam usahanya untuk memahami perjalanan sekolah ini.
Dan ada beberapa insiden yang mana kami lihat Puan Rubiah begitu rapat dengan anak-anaknya di sekolah. Beliau juga seorang yang sangat supportive and banyak memberikan sokongan kepada perwakilan sekolah tanpa mengira anda wakil hoki atau wakil bahas ala parlimen. Contoh?

Pertandingan Anugerah Seri Asrama Terbilang( ASAT) yang mana sekolah menghantar wakil dalam beberapa kategori dan tak sangka, pengetua datang ke tempat pertandingan dengan KP, Shazni. Apa yang menarik perhatian BS adalah beliau sanggup spent times to watch pertandingan akhir bahas ala parlimen dengan dan duduk bersebelahan dengan guru penasihat pasukan debat ketika itu meski baru balik meeting katanya. Although kami bukan juara, she still sokong kami. Sorry, Puan.

Kalau budak-budak sekolah BS menafikan realiti ini, they are lying at the times. Last word,

I LOVE YOU
, PUAN RUBIAH BINTI SAID VERY MUCH...



Pssst:
BS mendapat tahu daripada sumber-sumber yang bisa dipercayai bahawa Pengetua kesayangan kita akan bersara pada pertengahan tahun depan dan sekolah akan mendapat pengetua baharu selepas itu..

2 comments:

  1. izham, perasan tak? selepas batch kite iaitu batch form three memasuki smk 18, guru besarnya sering bertukar-tukar bukan pd setiap tahun?

    p/s : tak marah. THANKS comment yg ikhls :)

    ReplyDelete
  2. Yes, Neb...let me make it easier for you..
    F1- Pn. Miss Yati bt. Dani( 2007)]
    F2- Pn. Mariyamah bt. Ali Osman( 2008)
    F3- Pn. Rubiah bt. Said( 2009)
    F4- ?
    Maybe coz sekolah kita akan jadi sekolah berprestasi tinggi KPM kot...

    ReplyDelete