Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, February 12, 2010

SABDA, berdiri megah di pinggir desa.....

Halo and Salam Perpaduan buat semua rakyat Malaysia yang kini menjawat jawatan as Budak Sekolah!!!

BS has to make a confession here. My life as a typical and daily-seen Budak Sekolah maybe has changed eventhough that was not something yang BS senantiasa pinta dan dambakan daripada Bintang Malam yang hanya memancarkan semula cahaya matahari cerah ke bumi di angkasa ciptaan Yang Maha Esa dan Raja Segala Raja.

Well, I've to admit that I'm now 16 and ten years later, Malaysia is expected to become a modern and industry-based country yet we still in 1Malaysia. (Eh, apa yang BS merepek ini?) Back to our core business, my life has gradually changed.
I don't know how to describe it in words but I know it's happening right now in front of me.

Okey, I believe my life is changing to the next phrase because I'm actually moving to a new school located in Bagan Datoh, Perak. It's actually a SCIENCE SCHOOL and most importantly, Kementerian Pelajaran Malaysia sudah menerima tawarasn BS untuk ke SBP. Korang kan lebih tahu apa itu SBP...
I'm no longer Budak 18 starting early February 2010 but I want everyone here to know that SMK S18 still in my heart and soul and one thing for sure it gonna be that way forever.

Anyway, BS sudah melapor diri ke sekolah itu or it should be called as
Sekolah Menengah Sains Bagan Datoh( SADBA )
pada Feb. 2 yang lalu. I just don't have much time to tell you early as Budak Sekolah before so I'm sorry buat anda yang tertanya-tanya,

Where the hell is BS right now?


Apa yang kita biasa buat tatkala menerima offer macam yang BS already have ini?

I'm pretty sure that you really eager to know more about this institution, right? So do I.
So,I surf the beach from 12-7 daily and there goes my skin tone...haha...
No-lah, of course, I surf the net. Apa orang kata? Maklumat di hujung jarilah katakan.

So, what did I find out about this school?
It's a very newly-born school,ie baru dibuka dan menerima kohot pertamanya pada 12 Mei 2009 and everything is new.
Setelah mendapat sedikit sebanyak info dan mendapat kata-kata nasihat daripada teman-teman dan guru-guru, I made a decision. I don't know whether I'm an asset or liability to 18 but, bila difikir-fikirkan balik, 40 000+ memohon and 4000+ yang dapat,
takkan BS nak tolak pula, kan? So, this is how life is fated.....

Dan tidak pernah terlintas dalam fikiran BS untuk mengatakan
SMK Seksyen 18 is a bad school.
No WAY!!! You tak tahu how much succesful students yang sudah graduate daripada universiti dalam dan luar negara dan kini menjawat jawatan tinggi di banyak syarikat multinasional.
Itu adalah kata-kata Pn. Rosnah.
And you tak tahu berapa budak-budak 18 yang kini dan akan menyambung pelajaran peringkat menegah ke SBP,tak kisah premier atau tidak dan MRSM, MTD, dan institusi-institusi pendidikan yang lain seantero Malaysia.


Anyway, SABDA is also a great eduation institution.
They have energetic and young teachers, new and sophisicated facilities, large field, et.c.
Sepanjang 11 hari di sekolah ini, BS langsung tidak menghadapi masalah besar untuk menyesuaikan diri kerana bantuan dan keramahan murid-murid tingkatan lima(terutamanaya) dan murid-murid tingkatan dua dan satu. They all are very sporting and friendly,by means that they are willing to share stories and experiences with us. Itu dan ini dan all. So, I really have no problems here selain cuba memahami budaya dan peraturannya yang pun lebih kurang dengan sekolah lama.
Itu sahaja yang dapat BS ceritakan tentang
SEKOLAH MENENGAH SAINS BAGAN DATOH, 36100 BAGAN DATOH, PERAK.

First week there as a freshie, BS menyertai Minggu Silaturrahim(MSR) under Cikgu Anis and Buzai serta PRSnya. Well, biasa or normal, kami dikenalkan dengan budaya dan tatacara sekolah, lagu sekolah, sesi kendalian pentadbir sekolah, and paling hot, Malam 1MALAYSIA. We lost dengan satu markah kata mereka. Bla...bla...bla...
I met a lot of new friends dari seluruh pelosok Semenanjung Malaysia dan got to know each other better pada MSR ini. It was a little competitive week but yet still menyeronokan dan I've a lot of fun here.
Then, MSR habis. We need to go to school. Okey, part ini BS akan beritakan pada masa yang lain pula.

Penat jari menekan huruf, so long and ENJOY YOUR DAY BEFORE IT'S END.

P/S: Tipulah kalau BS cakap tiada perasaan berdebar-debar atau dalam bahasa remaja sekarang, cuak apabila hendak melangkah ke sekolah baharu. But, I tried to be as confiendent as posible untuk melalaui hari-hari di sekolah baharu. Sehingga sekarang, tiada perasaan untuk pindah sekolah lagi and I'm still wondering why ada budak yang nak pindah dari that fantastic and awesome school? Bukan sedikit duit dah dihabiskan untuk ini and baru duduk selama 11 hari, she had made a decision to move out. Apa ke jadah ini?

BS: Orang kata, tak kenal maka tak cinta. We all need a lot of to time to adapt when we go to a new place.
Cuti ini rasanya nak jumpa dengan kawan-kawan lama tapi they all sound busy je.....bencilah macam ini...:-(.........rasa rindu kepada semua oran gdi 18 masih lagi belum terhakis lebih-lebih lagi buat budak itu. I just wanna called him Zha here.





HAPPY BELATED BIRTHDAY, FEBRUARY 10
buat ZHA yang ke 14 and Ms. Diyana, my new Bio teacher yang ke 25.
Semoga hari-harimu akan lebih indah daripada biasa selepas ini.



Happy birthday to you,
happy birthday to you,
happy birthday to Zha.....
Happy birthday to you....
Okey, make a wish....


No comments:

Post a Comment