Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, February 17, 2010

Ringkasan Kehidupan Di SABDA

Hola semua!!!

As you all know it already, BS sudah menyambung pelajaran di SABDA starting on Feb. 2 yang lalu. And I think it's the time to write more and more about the all-brand new SBP. Yelah, sekolah itu tidak pernah menyambut any anniversary lagi. Setahun pun belum. Nevertheless, I think SABDA just can be UNGGUL TERBILANG in the near future. Tengok sahajalah.

Anyway, now I'm SABDAs. The first week here, we sangat-sangat busy dengan Minggu Silaturrahim or MSR. Sebelum BS mengorak langkah, BS ingin ucapkan jutaan Terima Kasih kepada mereka yang menjayakan MSR ini untuk kami, new SABDAs. Terutamanya kepada Cikgu Anis, Cikgu Ina, Buzai, and abang-abang serta kakak-kakak fasi. BS juga dalam kesempatan ini ingin meminta maaf kepada mereka jika ada sebarang kekurag ajaran atau kekasaran bahasa sepanjang MSR. Sorry once again.

So, MSR is like minggu orientasi. Malam pertama, kami diminta untuk duduk dalam kumpulan mengikut pelbagai kategori, dan dari sinilah BS berkenalan dnegan my classmates, housemates, et.c Berkenalan dengan Kecik@Anis Amira Roslan, Alya Amira, Amirul, Amiry Aiman, dan lain-lain. Next, ada treasure hunt hasil anjuran PRS yang diketuai oleh A. Farouk. Well, senang cerita, my team lost. What is the name? Proton. Mula-mula, we came out dengan pelbagai nama tapi alih-alih nama itu juga yang keluar. Entahlah, I don't know how it happened.

Banyak aktiviti yang memperkenalkan BS dengan SABDA diadakan or dianjurkan sepanjang MSR. Paling tidak disangka, satu aktiviti yang bernama, Masuk Kampung. So, at the first place, kami sangka this is a jalan-jalan activity, jalan-jalan sekitar Bagan Datoh, you know, masuk kampung. But, Masuk Kampung is actually what class???Sangkaan kitaorang nyata meleset bila Masuk Kampung is bermain permainan tradisional yang serius BS tidak main lagi. Di akhir program pada petang itu, Cikgu Anis cakap,
"Inilah masuk kampung. Kita mengenali permainan tradisional yang jarang-jarang kita mainkan sekarang,"
Okey, whatever!!!

Kemuncak atau Klimaks MSR is tidak lain tidak bukan, Malam 1Malaysia. Dalam jadual MSR, Latihan or praktis for malam ini sangat banyak dan BS sebagai AMBERIANS ditugaskan untuk boria. Well, persembahan AMBERIANS sangat dahsyat dan GEMPAK but we lost 1 mark dengan Ruby. Reda jelah. Sumpah, I'm having so much fun pada malam tersebut dengan cahaya dewan yang samar-samar and persembahan rumah-rumah lain yang bolehlah. Nowmatter what, AMBER is still the BEST. Bayangkan setelah habis segala persembahan rumah-rumah, ada band menyanyi dengan A. Haziq. (We've nothing in common). Pengetua pun turut menyumbangkan suara emasnya pada malam itu. Wow, inilah sekolah pertama BS yang pengetua sangat sempoi dan sporting. Tapi, kalau compare dengan Us. Mohamad, I give 6 stars untuk kesportingan ustaz PK HEM itu. Anyway, jangan kita lupa, ucapkan TERIMA KASIH kepada Cikgu Fairous, I was told that she's a science teacher not a music teacher and abang dan kakak Fasi. Buat Fasi AMBER, jangan sedih, jangan bimbang, nanti kitaorang tebus balik kekalahan itu.

Pagi itu, OMG!!! Larian SABDA. Cikgu Zul, PK Koku said,
"Kita kan melakarkan sejarah pada hari ini,"
Well, as freshie, I tidak faham maksud Cikgu Zul until being told that this is the first year we're organising a marathon. I was like, "What!!!"
Enough, so, buat seseorang yang tidak biasa berlari sehingga 9 km, nombor *** itu pun okeylah. Dahlah, BS ini pesara road run untuk 3 tahun di 18. Tapi, bila menjejakan kaki untuk acara penyampaian hadiah di Dewan Besar SABDA, all my kepenatan hilang tiba-tiba dek sorakan dan semangat yang sentiasa terbang melintasi segenap ruang dewan. OMG!!! suara mereka terutama KR Emerald sangat dikagumi. I was like once again, Wow, macam kat medan perang. Rumah-rumah asyik dengan cheers masing-masing tatkala wakil mereka dipanggil untuk menerima hadiah. Satu kelainan dalam keseronokan macam itu. AMBER, my rumah dapat nombor dua. Okey what walaupun kitaorang bukannya majoriti top 20.
AMBER PASTI GEMPAK!!!

Then, minggu kedua. Minggu kami masuk ke dalam kelas. P&P. Now, I'm Haithams not Uthamans anymore. Kapasiti kelas: 30 orang. Equal nombor of boys and girls.
Dalam 5 hari belajar, BS sudah berkenalan dengan hampir kesemua cikgu. Semuanya muda. Okeylah. Classmates pun okey. Oh, ada BS beritahu pasal waktu habis sekolah? One period di SABDA is 40 minutes. So, kami balik pada pukul 4.10 ptg. Lama wok sekolah, dari 7 to 4.
Mengantuk??? Well , first week kalau mengantuk biasalah...budak baru. Nanti biaslah. Hari Jumaat best coz balik pukul 11.50. Ini tidak cerita pasal prep lagi ini..yang itu nantilah.

Konklusinya, So far So good.
Memetik kata seorang kawan dalam lamannya,
It's a new school, cukuplah ini semua, takkan nak minta lebih-lebih kan?

Reported on: Feb 2-12
So long...ada ceritera lagi, akan BS ceriterakan kepada semua...dari SABDA

No comments:

Post a Comment