Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Saturday, February 20, 2010

An Arostic Poem by BS

Greetings everyone!!!

First of all, BS cemburu sangat dengan one of my friends in Pengkalan Chepa yang mana BS siarkan fotonya baru-baru ini. Atas sebab apa? You all fikirlah sendiri. She's got the extra meanwhile I don't. It's really not fair I think.

Next, ketika sedang mencari ilham untuk ceritera-ceritera BS, I menyelak, opps!! bukan menyelak kain orang yek tapi menyelak salah satu daripada beratus buku nota lama BS.
OMG!! you all takkan tahu apa yang BS tulis dalam kertas-kertas kumal itu....I found this what my teacher called as acrostic poem. Well , I made this myself dengan bantuan dan inspirasi daripada teman-teman BS.

This was the story.....
Pn. Daljeet, my ex-English teacher asked us to compose this kindda poem semasa my class dulu, 4 Uthman learnt about In The Midst Of Hardship, one of the sajak dalam new English Literature tu.. she asked us to choose one word from the poem and my group did chose this word...

Word: HARDSHIP

Hoping life could be easier

An amulet that transforms everything

Run away from all difficulties and poverty

Do we strive and try our best

So that fantasy could become a reality?


Hello, World!!

If it's not too late

Please give us a chance
.....


Macam mana? Not bad kan??
So, BS wanna know what do you think about my poem....nice?entah apa-apa?whatever?? at least I made myself one, you???

Hardship is difficult circumstances faced by people.
We can't deny that we going through many hardships in our life.
As the way out, we all are hoping for an amulet or a power that demolish or at least reducing the burdens.
Dream people, dream...


So long and I'll be glad to hear from you all. Please drop your comment. Thank you very much.

BS: sangat berharap yang lebih daripada 1 bilion manusia di muka bumi ini mendapat makanan dan air yang bersih, jika kita tidak mampu untuk menyediakan keperluan asas yang sangat lengkap dan selesa seperti yang kita kecapi hari ini.
Pendidikan yang sempurna dan tanpa sekatan untuk semua manusia yang sepatutnya bergelar Budak Sekolah tetapi tidak pernah diberi peluang untuk mengenal ABC, 123....
Dunia yang aman dan makmur,
bebas daripada sebarang peperangan dan persengketaan.

Apakah mampu harapan-harapan ini menjadi kenyataan? Fikir-fikirkanlah....

BS: sambil berharap, sambil fikir nama untuk majalah sekolah baharu BS. Anda yang kreatif di luar sana, any ideas?

No comments:

Post a Comment