Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Saturday, May 1, 2010

Aku Nak PINDAH!!!

It's sooooo good to be home.....biarpun balik hanya untuk beberapa minit...


Okey, I know that the time memang sentiasa tak cukup untuk memberikan komitmen kepada Ceritera BS...and I'm so sorry, my dear..the time has't come to give all my hours writing my stories, interest, and knowledge here to be shared with all BSes around Malaysia.


And I want to confess one thing, whether you want to read, hear. or know or not,




I find it's so hard to adapt with the all new surrondings at Bagan Datoh.


After made the decision to leave 18, it's so tough to going through the days there metting new friends and new way of living, etc......


I just can't find my soul there. Alah, soul is just like the chemistry between me and SABDA....


Frankly speaking, I just can't meet new Fikri Rosli, Farid Farhan, and Aiman AH Othman there and keen each time we'll go home just like one this week! And all these always made me to move myself out from SABDA. 300 hari lagi, it won't get worse kan?:-(


So, tanpa berselindung, I seek advice from a few friends.....and seorang daripada kawan BS yang mengaku punya masalah sama. (He's in a SBP now)
Apa yang buatkan BS tertarik adalah when dia cakap "bulan 8 nanti okeylah tu..alah macam kita form 1 hari itu. Just be yourself and don't be another person,"
(that was the first time I listen a very good word from him, hahaha)



Well, what do you think the reason I'm revealed this story out? No other reason selain menjadi bahan rujukan buat mereka yang berasa something wrong with their own lifes and rasa nak campakkan diri mereka keluar dari institusi pendidikan yang sebenarnya menjadi pilihan mereka sendiri....(wait, am I perli diri sendiri???)


Sebenarnya, ramai budak F4 SABDA yang sudah pergi and berkata mahu berambus dari alma mater itu...that's the truth...ambil contoh kelas Jazari jelah, 4 or 5 orang sudah get out from the school and the reality is kami baru masuk bulan 2 and sekarang bulan 5. 2,3,4,5...baru 4 bulan.




The ceritera di atas ini bukan sahaja berperanan untuk budak-budak SABDA but untuk semua budak yang berasa tidak selesa dengan kehidupan sendiri...NOTE THIS...
JUST BE YOURSELF




DON'T EVER THINK ABOUT BEING ANOTHER PERSON...





just nak menambah JANGAN BIARKAN KEADAAN ROSAKKAN MOOD KITA...





kadang-kadang lebih baik kita just go with the flow...


Bak kata Puteri dalam dramanya, HIDUP MESTI ENJOY!!!!

sama ada anda find this article helpful or not, inilah perasaan BS sejak akhir-akhir ini.....

2 comments:

  1. aCTUALLY, I've been practised apa yang dikhabarkan oleh beliau dua minggu sebelum ini and keadaan is getting better. Rasa nak pindah itu sudah semakin berkurangan dan BS rasa sudah diterima sebagai big family of SABDA.
    Dear friends yang nak pindah, walau apapun alasan anda, think out it once again...come on enjoylah...
    Kadang-kadang bukan senang nak terima perubahan terutama yang berbentuk drastik.

    ReplyDelete