Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 25, 2009

Sedikit Dedikasi buat Mereka...

Sorry to all my readers here coz it is quite a long time I don't update new ceritera here. I'm sick and having a little fever and flu. Tulah, main hujan je..Anyway, how are you all? I bet you all mesti berada dalam keadaan sihat sejahtera di sampihng keluarga tercinta..cewwah! macam menulis surat kiriman tak rasmi pula.

Okey, back to my story, BS wanna dedicate this special section to Seall my Form Five of SMKS 18 yang BS kira sedang berusaha sedaya-upaya memenuhkan jawapan di atas kertas jawapan. To, abang-abang Aspura, A. Khaliesh, A. Alfie, A. Syed Hakim, A. Hanif, dan lain-lain yang namanya tidak disebut dalam dedikasi ini, kepada akak-akak Aspuri yang BS kenali sedari tingkatan satu lagi, K. Farahin dengan syarahannya, K. Khadijah, K. Ainul, K. Shuhaida yang meninggalkan Aspuri time 2008, dan lain-lain yang tidak disenaraikan di sini, dan kepada akak PSS SMKS 18, Pengerusi, K. Fara D, K. Izzah, K. Maizatul Hida, K. Qamaliah, dan lain-lain juga, BS punya sedikit bingkisan madah yang ingin dikongsikan. Opps, lupa pula kepada Syazni Hilmi(betul tak ejaan ni?), KP Sekolah tahun 2008 yang mana BS tuliskan untuknya teks ucapan Hari Guru, dan beberapa majlis sekolah yang lain.



First of all, BS nak wish GOOD LUCK from the deepest part of my heart and moga-moga dipermudah untuk menjawab soalan-soalan SPM atau sekali BS pernah mendengar, Sijil Paling Merbahaya buat seseorang murid yang berada dalam sistem pendidikan di negara ini. Yang tidak dapat mana-mana orang menolak, peperiksaan awam inilah penentu dan peta kepada masa hadapan kita sama ada indah, seperti yang diharapkan, atau sebaliknya. Bagi BS, this is the last pitt stop dalam journey seorang budak sekolah yang menghabiskan about 11 years di alma mater kita.

Tanpa perlu mengarut panjang, iznkan BS menyambung, I would like to wish, moga-moga tidak menhadapi penyakit yang paling ditakuti oleh mana-mana calon atau hatta mana-mana manusia pun, yang lebih kritikal daripada kanser, diabetes,atau penyakit jantung, i.e., MENTAL BLOCK!!! Bukan mental disorder.BS ada satu ceritera yang cukup best for most of us, maybe and lebih utama to myself...please read this story..




Well, BS menghadapi satu peperiksaan yang ramai daripada budak sekolah di sini kira amat besar dan memberi pengaruh yang dominan dalam kalender dan perjalanan hidup mereka. Seperti yang BS beritahu tadi, PMR atau nama lainnya, Penilaian untuk murid Menengah Rendah sahaja adalah pitt stop kedua selepas UPSR. I don't know tapi success in UPSR had changed my life totally and made me realise in a lot of things. So, kantoi, you all semua dah tahu pasal my age. Anyway, first day PMR, paper BM yang bagi kebanyakan orang bagai kacang pis je..Penyakit yang paling merbahaya di dunia ketika itu yang sebenarnay lebih merbahaya daripada H1N1 ataupun Taun iaitu Perkenalkan, MENTAL BLOCK semasa Bahasa Melayu kertas 2 datang ke meja BS. Well, selama ini BS fikir BM2 sudah menjadi makanan BS dan pemangkin untuk BS menjadi penerima Anugerah Matapelajaran Terbaik BM, BI, dan Sains semasa Trial PMR yang lalu. So, you all tahu how's that feel. I'm so panic coz penyakit ini sampai time I baru hendak menulis karangan respons terbuka yang membawa 40 MARKAH! I think I did quite bad during that paper and what can I do now selain berharap mendapat A dalam kertas ini. I learned one thing, Jangan Panic and stay calm. Yang berlalu takkan berulang. Whatever!!!
the end.................


Back again, BS doakan kejayaan kalian dan kesihatan dalam usaha menjawab kertas SPM ini serta dijauhkan daripada mental block. Stay focus and don't panic. Sebelum jauh kapal berlayar, I wanna give one thing lagi. Minta maaf jika ada melakukan kesalahan dan kesilapan dan jangan lupakan diri ini.

Redah je.. coz you've put all of your effort to this thing.


P/S: Maybe ada antara anda yang fikir it is too late to give any dedications. But, inilah teks ucapan BS time kita meminta maaf di surau hari itu. I just not given the chance to speak out. So, this is it.
Wait for my Carta Gedik 2009 yang akan diumumkan tidak lama lagi.

No comments:

Post a Comment