Not A Hot Stuff

My photo
Still tryin' to adapt to new atmospehere... ...Until now,still luvin' da old'skool
Lilypie Kids Birthday tickers

Saturday, November 14, 2009

Dari Mata Turun ke Hati...

Love...something yang sangat indah tatkala perasaan ini datang hinggap kepada kita biarpun untuk seketika. Tetapi dalam ceritera kali ini, BS lebih berminat untuk menulis perihal cinta dalam kalangan remaja atau apa yang kita panggil, 'puppy love. Yes, we all know that this issue is a very dominan issue between teenange schoolboys and girls nowdays. How could I know? I kan seorang budak sekolah and remaja like many of you. Am I right?

Isu ini bagi kebanyakkan kita maybe dah basi dan tidak layak untuk diulas lagi. Tetapi, hari ini BS nak menyingkap dan menyoroti perjalanan yang BS lalui sepenjang melangkah ke sekolah menengah..

Since my first year, I was exposed to this kind of love. Memang bukan BS yang bewrcinta namun ramai rakan sekelas BS yang dilaporkan bercinta dan digosipkan bercinta. Apa you all fikir budak sekolah tiada gosip, artis je yang kena gosip? Tak delah. Entahlah, I've nothing to comment on that. Dan I read about cerpen, puisi, dan apa-apa tulisan remaja dalam majalah, and even tidak terkecuali majalah sekolah, Cita atau Cinta, mana satu harus dikejar dahulu? Arrgh, boring,semua tahu jawapannya, cita-cita kerana tanpa cita-cita, siapa kita di hari esok. Just for selingan. But, What do you think?Apakalh benar cinta mengatasi cita or adakah itu retorik semata? BS fikir yang hidup tanpa cinta ketika remaja ini lebih baik coz I do believe that cita-cita harus digapai dahulu. Mengapa? Kita perlukan wang dan harta untuk survival kita. Tanpa kerjaya yang kukuh, stabil, dan utuh pada masa hadapan, kita takkan dapat hidup selesa memperlihatkan kos sara yang meningkatdengan drastik dan dramatik belakangan ini. Hanya pelajaran can do that.

But, melihat daripada satu sudut lagi, cinta lebih penting coz thru love, kita dapat hidup bahagia. And even ada yang kata, kita akan mendapat kehidupan yang sempurna. But in a long run, duit itu yang memacu and very vital kepada kebahagiaan. Believe it. It has proven by many evidences. Walau bagaimanapun, kita tidak menolak adanya pasangan yang bahagia meski nisbahnya terlalu kecil pada pandangan BS.



OOPps! I think kita dah tersasar jauh ini. Let's back to our topic. BS fikir puppy love or cinta monyet ini berasal daripada pandangan pertama yang sememangnya membenarkan kata-kata, Dari mata turun ke hati.. Inilah asal-usul cinta monyet yang ditambah pula dengan rasa untuk bercinta dan menyintai. No one can deny that. BS percaya bahawa cinta itu tidak boleh meresap or diffuse ke dalam hati seseorang melainkan dia membenarkan perasaan itu untuk meresap. Dari aspek sains, pakar percaya bahawa rembesan hormon testoron pada waktu remaja menyebabkan lelaki akan mula meminati seseorang yang berlainan jantina. Begitu juga buat kaum Hawa. Mereka juga tidak terkecuali.



Jika soroti aspek penjelasan sains, kita dapat simpulkan yang hormon menjadi culprit dalam isu ini biarpun hormon bukanlah the only culprit pada fikiran BS semata-mata. There are many factor that trigger thos issue. Am I right?

Fikir-fikirkanlah sendiri. AndA, BS rasa lebih expert and berpengetahuan dalam masalah ini.





Well, sebelum menutup ceritera ringkas BS kali ini, BS ingin kongsi satu tips yang sudah terbukti mujarabnya for mereka yang selalu merasakan diri mereka tersisih dan dibiarkan oleh orang sekeliling. Yang pasti, CAPUB-Cari publisiti murahan tidak akan berjaya..

Apa-apa hal dalam dunia persahabatan, first impression adalah keynya. kita harus mempamerkan prasangka yang baik kepada semua orang. Sebelum memulakan persahabatan dengan seseorang, kita harus berkawan dengan semua orang terlebih dahulu, kemudian, bersahabatlah dengan orang di sekelilingnya and lastly, bersahabatlah dengan kawan baiknya. Setelah itu, barulah kita berkawan dengan orang itu.

Some Q:
" Aku tak mahu mencari perempuan biar dorang cari aku," Mr. Imran Azim, 2007
" Tak kisahlah macam mana rupa bentuk fizikal kau, tentu ada seorang perempuan diciptakan untuk kau," Aqilah Abd. Rahman, 2007
" Awek ini dapat menjadi sumber inspirasi kita untuk berjaya dalam pelajaran, itulah kepentingan adanya awek," Zamir 'Bob', 2008
" Cinta tak mengajar kita kelemahan tetapi menunjukkan kita kekuatan," Prof. Hamka

That's all for now. Terima kasih kerana melawat ceritera ini. Tunggu isu-isu yang lebih hot dalam post yang akan datang. Have a GOOD DAY.

5 comments:

  1. " Aku tak mahu mencari perempuan biar dorang cari aku," Mr. Imran Azim, 2007'' OMG, aku rasa nak bunuh je budak ni, Izham. Bapak keji gila statement dia.

    Anyway , kau ada myspace x or, kau ada tak email/myspace budak aspura lain.

    ReplyDelete
  2. ''Well, sebelum menutup ceritera ringkas BS kali ini, BS ingin kongsi satu tips yang sudah terbukti mujarabnya for mereka yang selalu merasakan diri mereka tersisih dan dibiarkan oleh orang sekeliling''.

    Thanks Izham

    ReplyDelete
  3. imran memang. tengok lah nnt, perempuan cari die or sebaliknye ^^

    ReplyDelete
  4. Well, as far i am concerned, kebajetan Imranlah keunikannya.

    ReplyDelete